Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

Hodně dlouho tvrdím a několikrát jsem to psal do diskuse (byl jsem za to náležitě speskován), že když už se tisknou peníze, tak se mají rozdat lidem k útratě. Podle mně by to rozhýbalo ekonomiku rychleji, než když se dají bankám, které se snaží tyto peníze rozpůjčovat za vysoké úroky (potom není po nich poptávka). Nehledě na to, že zisk z takto půjčovaných peněz (přes banky) zůstávají bankám. U prvního způsobu by zisk zůstával firmám (netřeba potom drahý úvěr na rozvoj firmy).

1 0
možnosti

A64d77a25m 13Š94v53e16j75d68a

25. 1. 2015 16:38

To by bylo sice pěkné, ale problém je v tom, že záměrem tištění peněz není pomoci lidem. Naopak je to jen další nástroj státu jak lidi nepřímo okrást.

2 0
možnosti

Zbytek světa roste - a právě proto cena ropy prudce klesá... svatá prostoto... jinak, že je kvantitativní uvolňování nesmysl, souhlasím.

2 0
možnosti
OP

Mor a cholera na všechny ekonomické spekulace. Za článek R^

2 0
možnosti
SB

A někteří lidé nejsou schopni pochopit, že když člověk tyto věci píše, tak že nemusí nutně být příznivce Severní Koreje a jejího diktátora Kima. Já takhle vysokému bankovnictví nerozumím, ale když jsem například psal, že je hloupost to, co prosazuje EU, tedy pěstovat biopaliva, jestliže energie z oleje ze sklizené řepky je v podstatě rovna energii, kterou spotřebujeme na její pěstování a následné průmyslové zpracování, tak někteří zarytí eurohujeři mi psali, že když se mi v EU nelíbí, mohu jít do Ruska, na Kubu nebo ke Kimovi do té Severní Koreje. Přitom jsem vůbec nechváílil Rusko, Kubu ani severokorejskou diktaturu, nýbrž jsem pouze psal úvahu o rentabilitě pěstování biopaliv. Buď je takové pěstování výhodné nezávisle na ruské, kubánské nebo severokorejské politice, nebo je takové pěstování nevýhodné, ale opět nezávisle na politice těch tří států.  Přesto jsem dostal několik doporučení, abych si táhle k těm svým milovaným soudruhům na východ, které já vůbec nemiluji a ani je nepovažuji za své soudruhy.

Myslím, že i Vy, pane autore, si to odpykáte v diskusních příspěvcích od některých nevyléčitelných eurohujerů.

7 0
možnosti
LU

Píšete:

"Já takhle vysokému bankovnictví nerozumím,"

To je jediné v čom máte na 100% pravdu.

0 4
možnosti
Foto

S první části Vašeho článku o ECB, o kvantitativním uvolňování - tj. vlastně "tisknutí" dalších eur - a o skupovávání státních dluhopisů zcela souhlasím. Popsal jste to pěkně. Souhlasím s tím, že to je vlastně přesouvání peněz na jih Evropy a následky jsou nejisté. Sám jsem na toto téma napsal článek včera, viz

http://chudacek.blog.idnes.cz/c/445016/Evropska-centralni-banka-prekrocila-Rubikon.html

2 0
možnosti
  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1752x
Studuji hospodářskou politiku a mezinárodní vztahy. Jsem člen Svobodných a asistent europoslance Petra Macha.
 

Follow @DavidBartas

Seznam rubrik